Search This Blog

datang melawat

Rakan Blogger

About Me

My photo
kangar, perlis, Malaysia
Assalamualaikum... terima kasih pada yang sudi datang menjenguk blog saya... Nama sebenar Nor Asmah Binti Hussin... Nama Blogger saya Hang Li Po... Kenapa Hang Li Po??? hehe sebab saya Sepet... tapi sepenuhnya melayu ok.... Anak kepada En Hussin Dan Puan Maznah... Isteri kepada En NorHafifi Bin Abdul Muthalib... Ummi Kepada Muhammad Aiman Hakim dan Afrina Zara Batrisyia.... Kakak Kepada Amirah dan Afiqah Najihah.... penulisan adalah minat saya... sebarang pertanyaan bolehlah email kepada saya norasmah2787@gmail.com.... sekian terima kasih

Friday, August 26, 2011

Sempurna...

Sempurna.. jika kamu mensyukuri akan kekurangan, dan menikmati kelebihan yang diberikan oleh Tuhan

Thursday, August 25, 2011

Tak Kenal

Saya dah makin tak kenal dia

Sunday, August 21, 2011

Cinta Kita...


Assalamualaikum w.b.t
Li po nk kongsi 1 lagu...
Lipo tau lagu ni pun sbb Li po baca 1 blog...

***
Tajuk : Cinta kita.

inilah aku apa adanya
yang ingin membuatmu bahagia
maafkan bila ku tak sempurna
sesempurna cintaku padamu
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
ini juga ku apa adanya
yang ingin selalu di sampingmu
ku tahu semua tiada yang sempurna
di bawah kolong langit ini
* jalan kita masih panjang
ku ingin kau selalu disini
reff:
biar cinta kita tumbuh harum mewangi
dan dunia menjadi saksinya
untuk apa kita membuang-buang waktu
dengan kata-kata perpisahan
demi cinta kita aku akan menjaga
cinta kita yang tlah kita bina
walau hari terus berganti hari lagi
cinta kita abadi selamanya
repeat *
repeat reff


Sekian terima kasih

Kisah DongengKu...

Assalamualaikum w.b.t
Alhamdullillah... 
syukur sangat2 kerana masih dapat berpuasa untuk hari yang ke 21...
hari ni gembira sangat2 sbb Li po dah abes Final Exam...
Alhamdullillah soalan agak mudah td walaupun semalam Li po study main2 ja...
Tapi dalam masa yg sama jugak hari ni Li po sakit sangat atas kesalahan Li po sendiri...
Li po rasa sakit sangat2...
mungkin ni adalah pembalasan atas apa yg Li po suka sakitkan hati org dulu...
tapi kenapa Li po xberhak untuk bahagia???
kenapa Li po tak berhak Untuk dapat apa yang Li po Inginkan...
susah sangatkah untuk cipta kebahagiaan mcm org lain...
apa lg salah Li po???
Apa Lagi dosa Li po sampai ssh sangat utk Li po bahagia mcm org lain???



Ku sedar ku tak seberapa
Jika dibanding mereka yang jauh lebih megah dari diri ini



...Apa yang mampu ku berhias hanyalah hati yang ikhlas
Terpendam simpan untuk dia yang sudi


Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa

Dalam waktu sedu...Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela


Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna

Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja


Belum pernah ku merasakan dipeluk dalam dakapan
Eratnya melindungi jiwa rapuh ini


Sanubariku memerlukan kehadiran seorang teman
Tulus mencurah kasih sepenuh hati

sekian 

terima kasih

Tuesday, August 16, 2011

Teruskan Berusaha Asmah...


Assalamualaikum w.b.t selamat petang semua...
Li po baru lepas abes exam...
agak penat.. sekarang masa untuk neutral otak...
nnt ptg nk stdy utk subjek esok lak... hehehe

apa pun... Nor Asmah hussin teruskan berusaha untuk final exam
dan... yang paling penting berusaha untuk kembali kesifat asalmu...
Asmah pasti boleh.. go2 chaiyok!!!

Sekian 
terima kasih

Sunday, August 14, 2011

SAYA TAHU SAYA TAK CANTIK


Assalamualaikum w.b.t
saya tahu saya tak cantik.. tapi saya bersyukur keran saya sebaik ciptaanNya...
Saya tahu saya tidak cantik.. Tapi, walaupun saya tidak cantik, saya tetap ada kelebihan..
Kerana saya tidak cantik, saya tidak jadi mangsa gangguan lelaki-lelaki yang rosak akhlaknya.
Kerana saya tidak cantik, saya dapat pelihara diri saya daripada pandangan bernafsu lelaki yang tidak menjaga pandangannya.
Kerana saya tidak cantik, saya selamat daripada menjadi senjata iblis mencairkan iman lelaki.
Kerana saya tidak cantik, saya tidak mendapat fitnah dan cemburu daripada wanita-wanita lain.
Kerana saya tidak cantik, saya tidak mengharapkan pujian daripada mana-mana lelaki dan wanita.
Dan kerana saya tidak cantik, akhirnya saya menemui insan yang ikhlas mencintai saya seadanya.
Kerana saya tahu.. Saya tidak cantik pada pandangan manusia.. Maka saya akan berusaha agar kelihatan cantik pada ALLAH.. Kerana bukan kecantikan dunia yang saya kejar... Tapi KECANTIKAN di akhirat kelak..

Sekian Terima kasih

Wednesday, August 10, 2011

Fakta menarik mengenai wanita/perempuan/gadis

 Assalamualaikum w.b.t selamat petang semua... hari ni Li po ada nk kongsi 1 benda dengan anda semua... Hari ini khas untuk kaum lelaki, kita akan menyingkap beberapa fakta menarik mengenai wanita… Kepada para-para wanita di luar sana kalo rase macam tak betul fakta-fakta ini sile bagi tau yek :-) … Fakta-fakta ni pun di copy n paste dr blog yg Li po terjumpa... Antara fakta-faktanya ialah:
  1. Bila seorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.
  2. Bila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.
  3. Wanita susah untuk mencari sesuatu yang dia benci tentang orang yang paling dia sayangi (karena itu banyak wanita yang patah hati bila hubungannya putus di tengah jalan).  ni mmg betul2 sangat dengan Diri Li po... )
  4. Jika seorang wanita jatuh cinta dengan seorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di pikirannya walaupun ketika itu dia sedang bersama dengan lelaki lain.
  5. Bila lelaki yang dia cintai merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!
  6. Wanita memang menyukai pujian tetapi selalu tidak tahu cara menerima pujian.
  7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang menyukai kamu setengah mati, tolak cintanya dengan lembut, jangan berkasar dengannya karena ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tidak akan tahu bila dia telah membuat keputusan, dia akan melakukan apa saja.
  8. Jika seorang gadis sedang menjauhkan diri darimu setelah kamu tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Jika kamu masih ingin menganggap dia seorang kawan, cubalah tegur dia secara perlahan-lahan.
  9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka. ( hahaha yg ni mmg betul2 sangat dengan Diri Li po... )
  10. Jangan sesekali beritahu kepada perempuan tentang apa yang membuat mereka langsung merasa tidak berguna.
  11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.
  12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya sedang memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telepon, si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebenarnya dia akan berteriak kerana gembira dan tak sampai sepuluh minit, semua kawan-kawannya akan mengetahui berita tersebut.
  13. Sebuah senyuman memberi seribu arti bagi wanita. Jadi jangan senyum sembarangan kepada wanita.
  14. Jika kamu menyukai seorang wanita, mulailah dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu lebih dalam.
  15. Jika seorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia karena dia memang tak berminat denganmu.
  16. Tetapi jika dalam waktu yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.
  17. Jangan sesekali meneka apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!!
  18. Setelah seorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya mengapa aku tidak bertemu lelaki ini lebih awal.
  19. Kalau kamu masih mencari-cari cara yang paling romantis untuk memikat hati seorang gadis, bacalah buku-buku cinta.
  20. Bila setiap kali melihat foto bersama, yang pertama dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.
  21. Bekas kekasihnya akan selalu ada di pikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat yang teristimewa di hatinya!!
  22. Satu ucapan ‘Hai’ saja sudah cukup menceriakan harinya.
  23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.
  24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata untuk memikat kawan mereka yang lebih cantik.
  25. Cinta berarti kesetiaan, jujur dan kebahagiaan tanpa syarat.
  26. Semua wanita menginginkan seorang lelaki yang dicintainya dengan sepenuh hati.
  27. Senjata wanita adalah airmata!!
  28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya memberi surprise buatnya (hadiah, bunga atau sekadar kata-kata romantik). Mereka akan terharu dan merasakan bahwa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini dia tidak akan ragu-ragu terhadapmu.
  29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang memberi perhatian padanya dan baik terhadapnya. So, kalau ingin memikat wanita pandai-pandailah. ( benda ni dah terbukti pun dlm diri Li po... huhu )
  30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita karena apa yang mereka inginkan hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.
* yg kaler merah tu semua ada kebenaran dengan diri Li Po... hehehe

sekian terima kasih

Monday, August 8, 2011

Assalamualaikum w.b.t...
N3 kali ini marilah sama2 kira amalkan setiap waktu ketika ada masa...
Li po amalkan ketika rasa serabut...
Bila kita menghayati... Air mata mengalir tanpa sedar...

sini Li Po sertakan Lirik sekali ya...
marilah sama2 kita beramal...
sesungguhnya... dunia semakin Tua....

@@@
Astaghfirullah Rabbal Barroya 
(Ampunilah Hamba Ya Allah Maha Penerima Taubat)

Astaghfirullah Minal khotoya.
(Ampunilah Hamba Ya Allah Daripada Segala Dosa) 
...4X

Rabbi zidni 'ilman naa fi'a 
(Tambahkan kepadaku ilmu yang berguna)

Wa wa fiqni 'amalam maqbula 
(Dan berikanlah aku amalan yang dimakbulkan)

Wa Wa habli rizqan waasi'a 
(Dan kurniakan kepadaku rezeki yang meluas)

Wa tub 'alaia taubatan nasuha 2X
(Dan perkenankan taubatku dengan taubat nasuha)

Astaghfirullah Rabbal Barroya 
(Ampunilah Hamba Ya Allah Maha Penerima Taubat)

Astaghfirullah Minal khotoya. 
(Ampunilah Hamba Ya Allah Daripada Segala Dosa) 

...2X

Rabbi zidni 'ilman naa fi'a 
(Tambahkan kepadaku ilmu yang berguna)

Wa wa fiqni 'amalam maqbula 
(Dan berikanlah aku amalan yang dimakbulkan)

Wa Wa habli rizqan waasi'a 
(Dan kurniakan kepadaku rezeki yang meluas)

Wa tub 'alaia taubatan nasuha 2X 
(Dan perkenankan taubatku dengan taubat nasuha)


Astaghfirullah Rabbal Barroya 
(Ampunilah Hamba Ya Allah Maha Penerima Taubat)

Astaghfirullah Minal khotoya. 
(Ampunilah Hamba Ya Allah Daripada Segala Dosa) 

...2X


Sekian Terima kasih...

Sunday, August 7, 2011

Kalimah Cinta~~~

Lagu : IN-TEAM - KALIMAH CINTA
Mood : Munge2.. hehehe

Assalamualaikum w.b.t selamat petang semua...
Alhamdullillah Li po masih lagi dapat meneruskan Ramadhan yg ke 7 untuk hari ni....
Li po Bersyukur padaMu Ya ALLAH atas kurniaan nikmatmu ini....
@@@
Rahsia Dihati TAk sIApA yG Tahu...

 Rasanya dh lama Li po Tak gunakan ayat ni kan...
tiba2 ja tertarik untuk N3 kali ni nk guna ayat ni....
ayat jiwang karat suatu ketika dulu kan,,,.. hehehe
apa pun ayat hanya sekadar ayat...
perjalanan hidup kita, kita yang aturkan...
kitalah yang bisa melancarkan atau merosakan...
segalanya terletak ditangan anda...
jika anda ingin baik,
maka baiklah jadinya... dan sebaliknya,,,
Harapan Li po untuk Ramadhan kali ini untuk jd yg lebih baik dr sebelum ni...
buang segala sikap2 yg tak sepatutnya....
jadikan ramadhan kali ini sebagai batu loncatan umtuk menjadi lebih baik...
Li po ingin luputkan segala kesakitan Ramadhan Yang lalu dengan Cahaya Kebahagiaan
bersama Insan2 yang amat Li po sayangi....
Li po ingin menghargai setiap kasih sayang yg dicurahkan oleh insan2 tersyg tersebut....
Andai ini N3 terakhir dari Li po,
Li po nak Bagi tau seluruh Dunia bahawa Li po Amat2 sayang Dan Hargai
insan2 tersayang yang seringkali memberi kekuatan kepada Li po...
Terima kasih insan terhebat dihati Li po ini...
* Maznah Ahmad ( Mak )
*Hussin Mohamad ( Ayah )
*Haliza Hussin ( Kakak )
*Hartini Hussin ( Arwah Kakak )
*Amirah Hussin ( Adik )
*Afiqah Najihah Hussin ( Adik )
*Muhammad Aiman Hakim ( Anak Sedara )
*Nur Izzah Izzati ( Anak sedara )
*Abd Razak ( Abang Ipar )
*Mohd Fakhri Azfar ( Chenta hatiku )
*Sedara mara
*Muslimin n Muslimat

Ampunkan segala kesalahan Li po...
Bimbinglah Li po untuk kearah yang lebih sempurna...

Mengapa dicari secantik Balqis, andai diri tidak sehebat Sulaiman..Mengapa mengharap teman setampan Yusof jika kasih tidak setulus Zulaikha..Mengapa mengharap teman seteguh Ibrahim andai diri tidak sehebat Siti Hajar..Mengapa didambakan teman sehidup yang sempurna Muhammad jika ada keburukan pada diri..Bimbinglah dirinya dan terimalah kekurangan itu sebagai keunikan..Carilah kebaikan itu pada dirinya. Bersyukurlah kerana dipertemukan dengannya dan berdoalah dia milikmu...



***
Khas buat insan tersyg...

~
Kamar hatiku, sekian lama
Suram dan sepi, kekosongan
Aku mencari insan sejati
Untuk menemani hidupku

Adam dan Hawa diciptakanNya
Disemai rasa kasih sayang
Agar bersemi ketenangan
Dan kedamaian di hati

Ku harap hanya keikhlasan
Dan ku rindukan keramahan
Aku inginkan kemesraan
Berkekalan berpanjangan

Mengasihimu, dikasihi
Menyayangimu, disayangi
Merindui dan dirindui
Saling mengerti di hati

Biar hilang kabus di wajahku
Biar tenang resah di dadaku
Terimalah serta kabulkan harapan ini
Oh Tuhan

Ku melafazkan kata penuh makna
Bersaksi Tuhan yang Maha Pemurah
Hidup mati jodoh pertemuan
Ditentu Allah yang Esa
Perkenankan hasrat di hatiku

Moga impian kan dirahmati
Dipertemukan serikandi
Susah dan senang sama harungi
Demi cinta yang hakiki
Oh...



Sekian 
Terima kasih

Berterima kasih

‎"Berterima kasih kpd org yg menyakitimu krn mrk MENABAHknmu,
Berterima kasih kpd org yg menipumu krn mrk memberimu pengAJARan,
Berterima kasih kpd org yg tidak mengendahkanmu krn mrk mmbuatmu BERDIKARI,
Berterima kasih kpd org yg menjatuhkanmu krn mrk memPERHEBAT KREDIBILITImu,
dan
Berterima kasih kp org yg menyeksamu krn mrk meguji keSABARanmu.

Prof Dr Muhaya

Usia My Life

Daisypath Friendship tickers

Saat Cinta Bersemi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Aiman Hakim

Daisypath Happy Birthday tickers

Afrina Zara Batrisyia

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers