Search This Blog

datang melawat

Rakan Blogger

About Me

My photo
kangar, perlis, Malaysia
Assalamualaikum... terima kasih pada yang sudi datang menjenguk blog saya... Nama sebenar Nor Asmah Binti Hussin... Nama Blogger saya Hang Li Po... Kenapa Hang Li Po??? hehe sebab saya Sepet... tapi sepenuhnya melayu ok.... Anak kepada En Hussin Dan Puan Maznah... Isteri kepada En NorHafifi Bin Abdul Muthalib... Ummi Kepada Muhammad Aiman Hakim dan Afrina Zara Batrisyia.... Kakak Kepada Amirah dan Afiqah Najihah.... penulisan adalah minat saya... sebarang pertanyaan bolehlah email kepada saya norasmah2787@gmail.com.... sekian terima kasih

Thursday, December 29, 2011

Tamu Jiwa

Assalamualaikum w.b.t n selamat pagi semua...
moga hari jumaat terakhir untuk tahun 2011 ini 
memberi kerberkatan kepada anda semua...
hitunglah berapa banyak kebaikan yang kamu 
lakukan sepanjang tahun ini,...
moga kebaikan itu menjadi kebahagiaan buat insan sekeliling anda..
N3 kali ini Li po nak cerita soal hati sepanjang tahun 2011..
terima kasih ya Allah atas kurniaan Rasa ini...
sesungguhnya aku masih lagi dapat merasai nikmat tersebut,,..
segala rasa bahagia, cinta, sayang , rindu, benci, sakit hati, sabar n kesusahan 
adalah kurniaan dariMu yang tak ternilai oleh diri Li po...
cuba anda semua bayangkan andai semua rasa tersebut tidak ada lagi bersama anda...
semua rasa yang Li po lalui sepanjang tahun 2011 adalah dariNya...
andai sakit hati, duka, masalah, marah n benci itu 
semua adalah kurniaan rasa dari padaNya... 
semua rasa itu adalah dugaan Dia untuk hambaNya yang dikasihi...
setiap masalah itu adalah ujian untuk kejalan Syurga....
kadang-kadang mungkin kita akan rasa sempit sangat2 
bila dilimpahi dengan masalah, 
tapi ingatlah itu semua adalah tanda kasih sayangNya...
begitulah jua Li po.. tak lepas dari ujianNya...

***
untuk yang semakin disayangi...
apa pun yang berlaku hati ini terus sayang kamu...
mungkin kamu bukan yang pertama tapi 
Li po Berharap kamu yang terakhir...
hidup bukan untuk mencari kesempurnaan 
tapi untuk saling melengkapi...
kerna tiada manusia yang sempurna...
terhenti seketika tak kala ini kerana tiada 
gambaran yang terbaik untuk dilafazkan melalui 
penulisan ini untuk mengambarkan semua rasa dihati ini...
sesungguhnya sayang,cinta n rindu ini hanyalah untuk kamu...
***

hayatilah Lagu ini...

Di dalam matamu masih ada tanda rindu
walaupun lafazmu noktah milik aku
di atas sukmamu debar menggegarkan dunia
walaupun wajahmu tenang tiada gelora

mengapakah harus membenci
jika kita saling menyayangi getar cinta masih membara
tamu jiwa milik kita
telah ku titipkan sejak pertemuan dahulu
dikau amatlah bermakna di dalam hidupku
jangan kau fikirkan aku tidak lagi merindu
sedangkan melimpah ruah sayangku padamu
pada anggunmu
(lirik di http://liriksemualagu.blogspot.com)

mengapakah harus membenci
jika kita saling menyayangi getar cinta masih membara
tamu jiwa milik kita
telah ku titipkan sejak pertemuan dahulu
dikau amatlah bermakna di dalam hidupku
jangan kau fikirkan aku tidak lagi merindu
sedangkan melimpah ruah sayangku padamu

telah ku titipkan sejak pertemuan dahulu
dikau amatlah bermakna di dalam hidupku
jangan kau fikirkan aku tidak lagi merindu
sedangkan melimpah ruah sayangku padamu
pada anggunmu
pada budimu
puteri…



Insan yang kusayang tetapku sayang...

sekian 
terima kasih

Wednesday, December 7, 2011

Ombak Rindu


Assalamualaikum W.B.T
N3 yang ke3 untuk hari ni...
hari tak berapa sibuk boleh r meluah kat sinikan... hehehe
kalau mcm kelmarin mmg xsempat r...
korang dah tengok lum OMBAK RINDU??
Li po dah tengok pada hari ke 2 Tanyangan Ombak Rindu...
Siap tengok midnight g... memang best la...
tapi Li po bagi 4 * dari 5 *...
sebabnya filem ni banyak skip dari kisah sebenar dari dalam Novel...
antara part yang xda dalam Filem ialah:
- izzah kena dera dengan Bapa Tiri dia
- Izzah melanjutkan pelajaran kat Johor
- izzah berkerja kat syarikat lain n ada sorang kawan sekerja suka kat izzah...
- izzah ada kawan yang selalu ambil berat hal dia dari waktu stdy kat johor..
- izzah keguguran waktu jatuh kejar hariz..

itu ja r yang Li po perasan pun part yan gada dalam novel tapi tiada didalam Filem...
mana mungkin nak Filemkan sebuah novel.. kalau sebuah novel difilem kan n xda sedikit pun part yang tinggal mesti makan masa 3 or 4 jam...


***
emosi time tengok Ombak rindu:
Li po menangis bukan sebab sedih cita 2 tapi sedih sebab 
sedikit hidup Li po mcm da dalam Filem tersebut..
hehehe bukan berhayal tapi bila dihayati apa yang difilemkan itu dah Li po lalui...
apa pun sangat2 seronok filem OMBAK RINDU...
sekian 
terima kasih

Program bersama AKAL bukit pinang...


Assalamualaikum W.B.T
selamat petang semua....
kisah kali berkaitan dengan Program Li po Ari sabtu ari 2...
sangat2 seronok..
banyak pengalaman yang Li po dapat...
sebelum 2 Li po nak gatau dulu nama Program tersebut...
Program Bersama Akal bersatu beramal...
Program ni di adakan di rumah membantu orang kelainan Upaya (AKAL) 
program yang berlangsung selam 2 hari ini berlangsung dengan jayanya...
Alhamdullillah...
***
 antara pengalaman yang Li po dapat ialah buat Pertama kalinya
Li po terpaksa menjadi MC (Pengacara Majlis) perasmian untuk 
program tersebut yang melibatkan Kerabat Diraja kedah...
---> Yang Teramat Mulia Dato' Tengku Bishara binti Almarhum Sultan Badlisha 
sebagai pengerusi AKAL hadir mencemar Duli merasmikan program kami...
1 jam sebelum perasmian Li pO dimaklumkan bahawa YTM Dato' Tengku dalam perjalanan
terus Li Po rasa tekanan... mana taknya Teks pengacara Majlis masih lagi belum siap dan
masih ada tambahan acara disaat2 akhir...
macam2 plak pertambahan.. apa pun Li po tetap Rileks n senyum ja....hehehe
Senyum sebab ada adik2 OKU puji Li po Comey.. terus hilang gelabah 2... hehehe
lebih kurang pukul 10 pg majlis pun bermula...
Alhamdullillah Li po dapat mengemudi majlis perasmian dengan Baik dengan IzinNya jua...

***
untuk anda semua tengoklah gambar dibawah ni ya...












Sekian Dulu untuk kali ini
terima kasih

Usia My Life

Daisypath Friendship tickers

Saat Cinta Bersemi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Aiman Hakim

Daisypath Happy Birthday tickers

Afrina Zara Batrisyia

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers