Search This Blog

datang melawat

Rakan Blogger

About Me

My photo
kangar, perlis, Malaysia
Assalamualaikum... terima kasih pada yang sudi datang menjenguk blog saya... Nama sebenar Nor Asmah Binti Hussin... Nama Blogger saya Hang Li Po... Kenapa Hang Li Po??? hehe sebab saya Sepet... tapi sepenuhnya melayu ok.... Anak kepada En Hussin Dan Puan Maznah... Isteri kepada En NorHafifi Bin Abdul Muthalib... Ummi Kepada Muhammad Aiman Hakim dan Afrina Zara Batrisyia.... Kakak Kepada Amirah dan Afiqah Najihah.... penulisan adalah minat saya... sebarang pertanyaan bolehlah email kepada saya norasmah2787@gmail.com.... sekian terima kasih

Monday, November 22, 2010

sibuk! sibuk!

salam... selamat ptg semua...
kala ini Li po dengan dunia akaun Li po sendiri...
terasa padat mata ngn RM ja...huhu
ni r kehidupan sorang yang berkerja kira2 duit...
apa pun Li po ttp bahagia dengan kerjaya Li po...

@@@sekarang ni Li po sibuk sangat dengan
tugasan program bakti siswa untuk sem ni...
perlu bagi komitment yang sepatutnya...
Li po sibuk kena siapkan teks utk jdi MC program...
sibuk tegah cari sponsor tuk program...
sibuk dengan nk close acount end of da year....
rasa padat sangat...sibuk nk p hantar adik blik Poly kt kelantan g....
sibuk nk kna stdy kuiz tuk next claz...
pas abis program cbuk lak stdy tuk exam midterm....

@@@
Agenda Li Po di penghujung 2010 (Nov&Dec)

~~ 22-25 Nov - siapkan penyata akaun Radix, siapkan asgmnt
~~ 26-27 Nov - kelas pertemuan ke-2
~~ 26 nov pagi - kuiz Marketing
27 nov - 3 dec cari sponsor progaram bakti siswa, siapkan penyata akaun penghutang
~~ 3-4 Dec - Program Bakti Siswa di Rumah Kanak-kanak Arau
~~ 4-6 Dec - ke kelantan hantar adik balik poly
~~ 7-15 Dec - siapkan penyata akaun penghutang, stdy tuk midterm, siapkan asgment
~~ 16-17 Dec - mid term, kelas pertemuan ke 3, hantar asgment,


@@@

fuuhhh!!! tu la update yang latest dari Li po...
sibuk sangat2...
rasanya mesti da lagi perubahan yang akan berlaku...
pertambahan tugas mungkin akan berlaku...
juz tunggu dan lihat ja ek...
so cukup dulu tuk kali ni...
ni pun curi masa kejap tuk relax otak jap...

hingga jumpa lagi...
luv u all
bye-bye...
^,^

Sweet, hang Li Po
2.21 pm 23 Nov 2010
curik masa







Wednesday, October 27, 2010

Permata hati kami...





salam... selamat malam semua... :-)
hari ni terasa indah sgt... ni smua gara2 akim...
Ya Allah aku bersyukur padamu...
hnya itu yg mmpu lipo ucapkan...
hnya gambar2 di bwah ja yg dpt mnceritakan smuanya...

@@@


Boo Wat Permata hati Ummi :
Mohd Aiman Hakim...


hari ini arwah Ibu pasti berasa bangga dengan sedikit kejayaan akim...

Akim : ibu, ini baru ja permulaan bagi segala kejayaan yang bakal akim miliki suatu hari nnt...
Insyaallah.... akim akan lebih berjaya lagi di msa depan... akim akan buktikan bahawa
anak yatim yang xdapat kasih sayang ibu dari kecil mampu berjaya seperti orang lain
yang cukup kasih sayang ibu bapa... akim mampu laku kan... ummi selalu kta akim
mampu, so akim akan buktikn pada Ibu, Ummi, tok, wan, teh, maksu, mama n abah...

Ummi : hari ni ummi rasa bngga dengan sedikit kejayaan dari akim... ummi tau akim mampu
lakukan... ummi sentiasa disisi akim... akimlah segala-galanya...


Boo wat Arwah kekanda tercinta:

kakak yang ku kasihi...
hanya ini yang mampu adikmu ini lakukan... sesungguhnya terlalu banyak benda yang ingin adik lakukan... tapi setakat ini hanya ini yang termampu... sesungguhnya kasih sayang kita tidak pernah putus... adik sayang kakak sangat... adik rindu kakak sangat... hanya kenangan penghubung kasih kita... yang terindah dulu hanyalah seketika...

kakak yang ku sayangi...
damailah engkau disana... moga doa yang ku titipkan akan sampai padamu... hanya itu hadiah yang mampu adikmu berikan... tenanglah dikau disana.. amanah yang ditinggalkan tetap adik pikul sehingga detik ini...

kakak yang ku rindui...
dengarlah rintihan hati ini... kami disini sentiasa ingat dan rindukan kakak... rasanya belum puas untuk kami bermesra dan bermanja dengan kakak... detik kita bersama suatu ketika dulu sentisa bermain dimata... Ya Allah kuatkanlah hati kami untuk teruskan hidup kami tanpa kakak yang kami kasihi...
damailah dikau disana...

@@@

gambar permata hati kami..







sekian dulu untuk kali ini... moga berjumpa lagi...
sayang Li Po buat semua...

Sweet, Hang Li po 11.43pm 27 oct 2010
disebalik kejayaan ...
home











Tuesday, October 26, 2010

Cinta Terakhir


salam
selamat malam semua....lagu ini khas buat insan tersyg Li po
rindu kamu sgt2 di kala ini.....
saya sayang awak sangat2....






Tuesday, October 12, 2010

hari ini punya kisah ~~~ 12102010

salam... selamat petang semua....
hehehe
hari yang melampau kebosanannya...
inilah jadinya.... hahaha
sekadar berhibur...

@@@

layan!!!!


Hanglipo, 5.10pm 12 oct 2010



Sunday, October 3, 2010

hari yang sunyi tanpa akim di sisi...

salam... selamat berhujung minggu semua...
hari ini adalah hari yang teramat bosan bg Li po...huhu
akim kena curi ngn mama dia...
akim, kak long, mama n abah p jln2 tgk wayang kt alor setar... huhu
Rindu sgt kt akim yg nakal...


kla... semua.. xda mood sgt2 ari ni...
bye...

hang li po, 03 oct 2010, 5.27 pm


Saturday, October 2, 2010

sakit kepala...

salam... selamat petang smua...
Li po rasa xda mood sgt ari ni... hurmm...
bosan r... kepala sakit... rasanya dh lama Li po xamik ubt migrain,
tp smlm Li po terpaksa amik sb dah xtahan sgt skit kepla...
ari ni pun Li po rsa skit lg...
jgn r pnyakit skit2 kepala yg dulu2 2 dtg blik...
Li po nk shat ja...huhuhu
doa kan Li po shat selalu ya...


@@@

untuk maklumat smua Li po kongsikan maklumat berkenaan sakit kepala utk anda smua....

Ketahuilah Penyebab Sakit Kepala



1. Ketegangan emosional

Beban pekerjaan yang terlalu berat sering sekali memicu rasa nyut nyut di kepala. Faktanya, semua hal yang menimbulkan ketegangan atau stres akan membuat kita lebih mudah terserang sakit kepala atau migren. Sakit kepala yang disebabkan oleh ketegangan emosional ini disebut sakit kepala fungsional atau tension headache.

Gejalanya diawali dengan ketegangan di otot leher, bahu, dan tengkorak akibat tekanan emosional. Sakitnya selalu berawal dari kepala belakang, merambat ke depan, lalu ke kedua sisi kepala. Pijatan ringan di bagian tersebut bisa mengurangi sakit kepala, namun setelah beberapa saat keluhan akan kembali muncul.

2. Perubahan Hormonal


Sakit kepala yang diakibakan karena perubahan hormonal ini biasanya berupa sakit kepala berat yang terjadi di salah satu sisi kepala. Umumnya sakit kepala ini dirasakan lebih berat ketimbang sakit kepala akibat ketegangan. Penderita migren pada wanita kira-kira tiga kali lebih banyak dibandingkan dengan pria. Penyebabnya terutama karena perubahan hormonal.

3. Udara panas

Kenaikan suhu udara seringkali menyebabkan timbulnya migren atau sakit kepala berat. Dalam sebuah studi diketahui 7,5 persen responden mengalami sakit kepala saat udara panas.

4. Aroma yang terlalu kuat

Pernahkah Anda merasa pusing gara-gara mencium aroma parfum? Aroma bau yang kuat, bahkan yang wangi, umumnya menyebabkan kepala pusing. Belum diketahui mengapa hal ini terjadi, namun para ahli menduga bau yang memiliki aroma kuat merangsang sistem saraf. Selain parfum, bau cat, bunga, atau debu, sering menyebabkan kepala berdenyut.

5. Aksesori rambut

Cara kita memperlakukan rambut bisa berpengaruh kepada kepal a. Mengikat rambut terlalu kencang bisa membuat jaringan tisu di kepala menjadi tegang dan mengundang sakit kepala. Bando, jepit rambut, juga topi yang terlalu sempit akan menyebabkan efek yang sama.

6. Olahraga

Olahraga yang terlalu berat, termasuk juga hubungan seks, juga bisa menyebabkan sakit kepala. Kegiatan fisik yang berlebihan bisa membuat pembuluh darah di kepala dan leher bengkak dan tertekan. Sakit kepala yang disebabkan olahraga atau seks lebih mudah menyerang orang yang sering terkena migren.

7. Postur tubuh

Bukan hanya olahraga memeras keringat yang bisa menyebabkan tekanan pada otot leher dan kepala. Postur tubuh yang terbentuk dari kebiasaan sehari-hari pun bisa menimbulkan sakit kepala. Sebut saja kebiasaan duduk dengan posisi bahu membungkuk, duduk tanpa sandaran, menatap monitor komputer yang posisinya terlalu tinggi atau rendah, atau mengapit t elepon antara kuping dan pundak. Bila akhir-akhir ini Anda sering diserang sakit kepala, saatnya memperbaiki postur tubuh Anda sehari-hari.

8. Trauma

Sakit kepala Ini sering muncul sebagai dampak dari suatu kecelakaan, meski hanya terjadi sedikit cedera di kepala. Rasa sakitnya kadang-kadang muncul setelah berminggu-minggu atau berbulan-bulan setelah cedera dan dapat berlangsung sampai setahun setelah trauma.

9. Keju

Pemicu sakit kepala sebelah, alias migren, yang paling sering adalah keju, termasuk cheddar, blue cheese, mozzarella dan parmesan. Penyebabnya adalah tyramine, yang terbentuk dari protein yang sudah dipecah, yang ada dalam keju. Makin panjang proses makanan atau minuman, makin banyak tyramine yang dikandungnya.

10. Red wine

Tyramine juga bisa kita temukan dalam red wine dan minuman keras. Alkohol yang terkadung dalam minuman itu akan meningkatkan aliran darah ke otak, sehingga kepala pun terasa pusing.

11. Melewatkan makan siang

Perut kosong gara-gara tak sempat makan siang pada sebagian orang kerap menyebabkan sakit kepala. Selain pusing, perut kosong juga membuat gula darah turun, akibatnya tubuh terasa lemas. Segeralah makan siang dengan gizi seimbang. Hindari mengonsumsi makanan manis, seperti cokelat untuk mengisi perut kosong. Gula dari makanan manis akan membuat gula darah melambung untuk kemudian turun lebih rendah lagi.

12. Alergi

Gangguan ini sering ditemani dengan gejala hidung meler, mata berair, dan kerongkongan sakit. Kemunculannya dapat ditimbulkan oleh makanan tertentu atau segala sesuatu yang bisa menimbulkan alergi.


13. Rokok

Merokok termasuk dalam penyebab sakit kepala, bukan cuma terhadap orang yang merokok, tetapi juga perokok pasif di sekitarnya. Kandungan nikotin akan menyebabkan pembuluh darah ke otak menyempit, akibatnya aliran darah ke otak berkurang.

14. Kafein

Orang-orang yang sering sakit kepala biasanya bersahabat dengan kopi. Kafein memang bisa menjadi kawan sekaligus lawan. Faktanya, beberapa jenis obat sakit kepala mengandung kafein di dalamnya. Namun di lain pihak, kafein juga bisa menyebabkan sakit kepala.

15. Sinus

Sakit kepala sinus memiliki gangguan yang mudah diketahui dari gejalanya. Lubang hidung tertutup satu atau keduanya dan nyeri meluas ke atas pipi dan dahi. Bagian-bagian tersebut terasa sangat peka sehingga disentuh saja akan kontan terasa nyeri.

Itulah lima belas hal yang mampu memicu sakit kepala. Beberapa diantaranya mungkin tidak Anda sadari mampu menimbulkan sakit kepala yang teramat sangat. Oleh karena itu, yang terpenting adalah untuk tetap menjaga kondisi tubuh agar selalu fit dengan menerapkan pola hidup sehat sedari sekarang. Apabila sakit kepala yang terjadi terus menerus terjadi dan tidak mempan dengan mengguanakn obat penghilang sakit kepala, ada baiknya Anda segera berkonsultasi dengan dokter.

*** Sumber dari ( http://www.fk.undip.ac.id/Tips-Kesehatan/ketahuilah-penyebab-sakit-kepala.html )


sweet, Hang Li po 02 okt 2010 5.32pm


Friday, October 1, 2010

Love...

istimewa boo wat kar moo

Love

Slowly you come into my life

Deeply you encompass me

Simply you enchant me

Fairly you glow me

Tenderly you call me

Carefully you select me

Strongly you hold me

Nicely you tell me

That you love me; truly, deeply, madly;

And capitivates me with your true, crazy love

I wish I could behold you, being my better half

In this world and there to come.

Sweet, hang Li po, 2006

Inikah cinta

ku titipkan khas buatmu...


Cinta itu suatu perasaan yang sukar di gambarkan melalui kata-kata. Cinta hanya dapat di nikmati secara mengalaminya sendiri. Cinta tidak dapat di pelajari tetapi dialami. Uniknya cinta kerana jelmaan kasih dan sayang yang teragung. Manusia membina sahsiah di muka bumi bermodalkan kasih sayang dan cinta. Cinta menjadi jambatan penghubung kepada dua hati yang asalnya terpisah dan saling tidak mengerti.


Cinta adalah motivasi terbaik manusia. Manusia telah ditebarkan dimuka bumi dengan dibekalkan rasa cinta. Cinta itu telah menemukan kembali nabi Adam a.s dan Siti Hawa. Melalui cintalah manusia membina sahsiah dan menjadikan alam ini tempat yang terbaik untuk didiami. Jika cinta tiada lagi di hati anda, tandanya salah satu nikmat Allah telah tercabut daripada anda. Sedangkan cinta salah satu nikmat teragung ALLAH terhadap hamba-hamba-Nya. Jika anda sudah tidak dapat menghargai cinta , tandanya nilai kemanusiaan anda sudah mula terhakis. Ketiadaan cinta dihati anda bakal merubah seluruh kehidupan anda.


Orang yang tiada perasaan cinta adalah orang yang telah kehilangan motivasi dalamannya. Cinta seharusnya melahirkan tindakan yang melambangkan kelembutan, kasih-sayang dan kebijaksanaan terutama dalam membuat keputusan berhubung dengan insan-insan berlawanan. Cinta adalah kenderaan menuju kebahagiaan.


Suburkanlah rasa cinta sebagaimana cinta itu bermula. Saat bermulanya cinta adalah rasa teragung yang dirasai oleh setiap manusia. Ini adalah rasa yang tiada perkataan dapat menceritakannya. Tatkala itu cinta benar-benar menjadi motivasi yang terhebat. Andainya lautan api direntang tengah-tengah, masih sanggup direnangi untuk mengambarkan bertapa cinta itu bergitu memotivasi dan perlu bukti.


Tiada lagi rasa teragung kecuali cinta. Cinta melambangkan kegembiraan, keseronokkan, kepuasan, kenikmatan dan semua rasa yang muluk-muluk dan sukar digambarkan dengan perkataan. Manusia yang beruntung adalah manusia yang meniti di atas cinta, memperoleh cinta untuk menyedari kedudukannya sebagai insan kerdil dibawah kebesaran ILAHI.


Cinta yang murni adalah pemangkin kepada kehidupan yang penuh bahagia. Sebagaimana bermula, cinta seharusnya berkekalan sedemikian rupa sehinggalah kepenghujungnya. Cinta tidak harus dinodai oleh perlakuan-perlakuan yang kejam,tidak bermoral dan juga tidak mencarikkan kesuciaan cinta itu sendiri. Andainya cinta boleh dikekalkan sebagaimana bermula, bahagia adalah jawapan untuknya.


Kejayaan sesebuah perhubungan memang banyak bergantung kepada suci dan murninya cinta yang dipermodalkan. Selama mana cinta dapat dipertahankan pada kedudukannya.selama itulah bahagia menjadi penghias yang terindah. Apabila cinta sudah tidak dihargai, kehidupan akan berpaling kepada ke tahap terendah. Jawapannya derita tanpa penyudah.


Tanpa perlu mengeluarkan sebarang bayaran, cinta sudah ada dalam setiap insan. Cinta sudah dibekalkan sebagai modal termahal untuk dirasai dan diberikan kepada insan yang berhak. Meniti diatasnya bererti meniti diatas bahagia.


Tiada satu rasa pun yang boleh memotivasikan manusia selain rasa cinta dan bahagia. Dengan cintalah gunung kelihatan rendah untuk didaki. Dengan bahagialah lembah kelihatan cetek untuk dituruni. Dengan cinta dan bahagialah matlamat kehidupan insan menjadi sempurna. Tanpa kedua-duanya, semuanya kelihatan tercabut dari sasaran.


Cinta ibarat cahaya, bukan pencetus masalah dan pembawa derita. Tidak perlu berkorbankan kehormatan untuk cinta kerana cinta yang benar-benar suci dan semulajadi menjadikan pemiliknya bertambah matang, dewasa, beriman malah berperibadi mulia.


Cita murni sentiasa mampu memandu manusia melepasi semua halangan demi kecermelangan.cinta telah membuatkan manusia bangkit membina kehidupan yang terbaik. Alangkah bodohnya orang yang menjadikan cinta untuk membina kesusahan…………..


“Jika cinta dijelmakan dalam diri begitu memotivasi. Jika diberikan kepada seseorang, ibarat menghadiahkan sebukit emas untuknya. Jika dijelmakan dalam perkahwinan, jawapannya adalah kerukunan dan persefahaman yang berpanjangan. Bergitulah seharusnya cinta………”


By Hang Li po, 2006


update by Hang Li po, 01 oct 2010 4.49 pm

petang yang dingin

Share

Thursday, September 30, 2010

dulu kala punya karya...

salam.. selamat hari jumaat...
moga anda semua mendapat keberkatan daripadaNya...
amin..
hari ni Li po rasa bahagia bla adik
Li po yang kt Poly KB blik...
hilang lah rindu ckit...hehehe
tp kesian kt dia... demam...huhu
apa pun moga cepat sembuh ek adikku cyg....


@@@

sekarang Li po nk cita hal karya Li po yang
berhabuk dlam PC Li po dr zaman dulu kala lg...
so hari ni Li po publishkan tuk blogger smua
setelah di edit smula oleh Li po...
so selamat membaca... hehehe


@@@

yang pertama dari Hang Li Po :

Kehidupan ini penuh dengan dugaan dan halangan dari maha esa….

Kehidupan memerlukan sebuah kebahagian..

Namun,, mampukah kebahagian itu dikecapi dengan semanis-manisnya…

kebahagian kadang-kala datang dan perginya seperti

ombak yang menghempas pantai….

Datang dan perginya meninggalkan perubahan…..

inilah yang dikatakan lumrah alam…..

Manusia mampu merancang apa saja, tetapi yang

menentukannya adalah pencipta yang maha Esa….

Bergitulah juga dengan perhubungan percintaan kita didunia ini…..
begitu banyak dugaan dan rintangan yang harus
dihadapi dalam merencanakan sebuah percintaan yang paling bahagia….
Namun apalah daya kita sebagai hamba didunia ini,
hanya mampu merancang dan mencipta angan-angan…..
Belum tentu lagi percintaan yang bahagia itu mampu
kita pertahankan sehingga kejinjang perlamin
seterusnya keakhir hayat yang ada….n
namun semua itu tak mustahil terjadi didunia ini…..
Hang li po,

18 October 2006


@@@


yang Ke 2 dari Hang Li po


Bagi mereka yang berkasih hayatilah kata - kata ini :

Cinta kepada bunga , bunga akan layu .

Cinta kepada makhluk , makhluk akan mati .

Cinta kepada ALLAH akan kekal selamanya.

Kita boleh bercinta sesama makhluk iaitu manusia .

Tetapi perlulah ada batas batasnya .

Kita jangan terlalu ghairah mengejar cinta ,

kelak kita sendiri akan binasa .

Tidak kira walau apa pun yang kita lakukan ,

mestilah berlandaskan hukum hukum Allah s.w.t .

Kita jangan terlalu leka dengan kehendak dan tuntutan dunia ,

kerana ia akan merugikan diri kita .

Kemana jua kita pergi ,

dimana jua kita berada , setiap saat , setiap waktu ,

ingatlah ALLAH sentiasa .

INGAT .

Jangan sesekali kita melupai Allah Taala ,

kerana buruk padahnya .

Diingatkan sekali lagi ,

bukan penyakit yang datang mencari kita .

Tetapi kita yang mencari penyakit .

Ia diibaratkan seperti menempah maut ,

membujur lalu . Jangan kita jadi seperti pepatah orang melayu

" RUMAH KATA PERGI , KUBUR KATA MARI , MASIH TAK SEDAR DIRI ".

By hang Li po... 2006


@@@

Yang ke 3 dr Hang Li po

Kebahagiaan akan datang tanpa diundang

Datangnya dengan seribu pengharapan

Perginya dengan seribu kepayahan

Tidak perlu dijadikan perpisahan itu satu kekesalan

Kerana terjadinya perpisahan itu


Tidak pernah diimpikan

Oleh seorang wanita yang bergelar kekasih

Oleh seorang wanita yang bergelar isteri

Oleh seorang wanita yang bergelar ibu

Tidak ada perempuan yang tidak


Mahukan kebahagiaan

Tidak ada kekasih yang mahu ditinggalkan

Tidak ada isteri yang mahu diceraikan

Tidak ada ibu dan anak yang rela berjauhan

Namun siapa yang dapat melawan takdir


Andainya takdir dapat disingkir

Andainya qadak dan qadar dapat dicicir

Pastinya perpisahan dan derita ini

Tidak akan menjadi milikku


By, Hang Li po 2006


@@@


Yang Ke 4 Dri Hang Li po


Sebuah penantian

Penantian itu sememangnya sungguh menyeksakan.

Namun bila insan yang dinantikan muncul saja didepan mata,

hati sudah pasti akan disapa bahagia.

Jiwa mula tersenyum ceria. T

erpamer di wajah juga adalah sinar keriangan.

Namun ia masih bernama sebuah impian yang berbungkus harapan…………..


Biar saja rindu tersimpan di hati,

luka mencalari emosi namun dendam tidak dibiarkan berbekas dinaluri.

Cukuplah sekadar menjauhkan diri dan sengaja

menghindari agar pertemuan tidak mengindahkan

mimpi kerana keindahan itu bisa merabakkan harapan

mencarikkan keresahan dihati milik diri sendiri.

Berkaca di mata adalah mutiara jernih yang mula berderaian…………

Harapan yang tidak pernah kesampaian ketika

diri di gamit kekecewaan.

Luka masih belum terubat dan pedihnya masih tetap dirasakan.

Untuk apalah melamakan penantian,

mengharap pada yang tidak sudi, t

api persoalan hati memang sukar untuk diberi jawapan…………………

by Hang Li po

jam 16.55 18 mei 06


@@@


yang ke 5 Dari Hang Li Po



ORANG YANG BANYAK BERKATA, AKAN BANYAK SILAP
DAN ORANG YANG BANYAK SILAP AKAN BANYAK DOSA DAN
ORANG YANG BANYAK DOSA IALAH NERAKA LEBIH LAYAK BAGINYA.
(MAKSUD HADITH)

KAHWINILAH ANDA WANITA YANG PENYAYANG DAN PERAMAH
DAN SALING MEMBERI HADIAHLAH AGAR KASIH SAYANG
KAMU BERTAMBAH.
(MAKSUD HADITH)


TIDAK SEDIKIT NEGERI YANG KAMI BINASAKAN
KERANA IA ZALIM, MAKA RUNTUHLAH IA DAN DEMIKIAN
PULA KAMI BINASAKAN TELAGA YANG DITINGGALKAN
SERTA MAHLIGAI YANG TINGGI
(SURAH AL HAJJ - AYAT 45)

DAN CARILAH APA YANG TELAH DIANUGERAHKAN ALLAH
KEPADAMU KEBAHAGIAAN DI AKHIRAT DAN JANGANLAH
KAMU LUPAKAN NASIB KAMU DI DUNIA. DAN
BERBUAT BAIKLAH KEPADA ORANG LAIN - SEBAGAIMANA
ALLAH TELAH BERBUAT BAIK KEPADA KAMU.

DAN
JANGANLAH KAMU BERBUAT KEROSAKAN DI BUMI
KERANA SESUNGGUHNYA ALLAH TIDAK MENYUKAI
ORANG-ORANG YANG MELAKUKAN KEROSAKAN.

BACALAH APA YANG TELAH DIWAHYUKAN KEPADAMU,
IAITU AL KITAB (AL QURAN) DAN DIRIKANLAH
SEMBAHYANG. SESUNGGUHNYA SEMBAHYANG ITU
MENCEGAH DARI PERBUATAN-PERBUATAN YANG
KEJI DAN MUNGKAR. DAN SESUNGGUHNYA MENGINGATI
ALLAH ( SEMBAHYANG) ADALAH LEBIH BESAR
(KEUTAMAANNYA DARI IBADAT-IBADAT YANG LAIN)
DAN ALLAH MENGETAHUI APA YANG KAMU KERJAKAN.

( SURAH AL` AN KABUUT - AYAT 45)

By Hang L i po.. 2006



@@@@@


END

Sweet, hang li po, 01 oct 2010, 5.47pm




Share









Wednesday, September 29, 2010

Aidilfitri 2010


Salam n selamat ptg smua...
ari ni Li po tatau nk post apa..
so tiba2 ja Li po teringat Pict Raya yg belum Li po
tayang tuk anda smua....hehehe
so ni r smua family Li po yg Li Po Syg sgt2..



My Lovely Family...




wif adik n akim cyg...



Family kakak wif akim...



akim n kak long...


Family kakak... ( satu2 kakak yang Li po Ada skrng...)




sweet, Hang Li Po, 5.50 pm 29 sept 2010
keluarga sumber inpirasiku...




Share

Usia My Life

Daisypath Friendship tickers

Saat Cinta Bersemi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Aiman Hakim

Daisypath Happy Birthday tickers

Afrina Zara Batrisyia

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers