Search This Blog

datang melawat

Rakan Blogger

About Me

My photo
kangar, perlis, Malaysia
Assalamualaikum... terima kasih pada yang sudi datang menjenguk blog saya... Nama sebenar Nor Asmah Binti Hussin... Nama Blogger saya Hang Li Po... Kenapa Hang Li Po??? hehe sebab saya Sepet... tapi sepenuhnya melayu ok.... Anak kepada En Hussin Dan Puan Maznah... Isteri kepada En NorHafifi Bin Abdul Muthalib... Ummi Kepada Muhammad Aiman Hakim dan Afrina Zara Batrisyia.... Kakak Kepada Amirah dan Afiqah Najihah.... penulisan adalah minat saya... sebarang pertanyaan bolehlah email kepada saya norasmah2787@gmail.com.... sekian terima kasih

Wednesday, December 12, 2012

Biar Gambar BerBicara...

Assalamualaikum...
biar gambar berbicara....



Sekian
terima kasih...

Wednesday, October 17, 2012

new FaCe...

Assalamualaikum W.B.T

tadaaaa!!!!
muka baru... hehehe
sekian

Monday, October 8, 2012

Setelah 6 tahun... Akhirnya Kami bertemu...

Kata hatiKu utk Kamu : Sy tau banyak cabaran yg perlu sy Tempuhi utk bersama Kamu...


Assalamualaikum W.B.T
selamat malam semua....
hati berbunga ceria...
muka berseri bak bulan jatuh ke riba...
rasa bahagia sangat...
bila insan yg Cik Asmah tunggu Hampir 6 tahun dh dapat jumpa...
Tq So much Mr Z.A....
Akhirnya Penantian kita utk 6 tahun berakhir...
walaupun mcm2 alasan sy dan awk beri n terima....
eh2! korang mesti konpius kan...
hehe ni bkn cerita utk
Edisi pertama - Mr Nik
or
Edisi Kedua - Mr A
or
Edisi Ketiga - Mr F

yg ni kisah dia yg sentiasa ada didalam ketiga episod...
insan yg sering bagi cik Asmah Ceria waktu tawa n air mata...
ketiga-tiga  Episod mmg xpernah tau kisah ni...
family Cik Asmah Pun xtau sampai sekarang....
sahabat terdekat pun xtau....
hanya Rahsia Cik Asmah n AbG Z.A ni ja...heee
best jgak mcm ni...

***
Alkisah bermula pertemuan kami 6 tahun dulu....

so hari ahad (09/10/2012)
Cik Asmah dpt jumpa sekejap
kami pernah jumpa setahun yg lalu....
tp ari ahad ari 2 smpt lg bt kali ke 2 cik Asmah jumpa dia...
best sgt2.... 
kebetulan dia dtg perlis sbb ada event kat sni...
dpt r jmpa kejap sblum dia bertolak balik I***....
byk cita kami kongsi...
TQ so Much... :) 

***
Apa pun Hubungan Cik Asmah Masih mcm dulu....
hanya kami yg faham apa makna hubungan kami....
dia dengan kehidupan dia
Cik Asmah dengan Kehidupan Cik Asmah Sekarang
tetapi kami masih terikat hubungan mcm seawal kami kenal...
hidup ini sangat konflik tp yg konflik itulah yg boleh beri bahagia...

*** 
kadang-kadang kita mengharap org yg kita cintai utk beri bahagia pada kita....
tapi hanya sekerat jalan yg mereka mampu....
kadangkala kita mengaharapkan orang yang kita cintai untuk beri kasih sayang...
tapi hanya seketika yang mereka mampu berikan....
kita mungkin mengharapkan pelangi selepas hujan tetapi kita tidak pernah rasa bahagia dengan nikmat lain yg Allah kurniakan pada kita tanpa kita sedari selain mengharapkan pelangi itu muncul... kadang2 pelangi itu hanya angan2 kosong yg membuatkan hati kita rasa kecewa...
mengharap pada yg tak sepatutnya... sedangkan didepan kita telah tersedia sebuah kebahagia yang tak perlu kita cari.... kadang2 bahagia itu hadir sendiri tanpa perlu kita usaha... kerna kadangkala usaha utk mencari bahagia menggunakan jalan yg jauh utk kita capai... sedangkan kita punya pilihan jalan yang lebih cepat untuk capai bahagia yang kita impikan..... hadirkanlah rasa bahagia dalam hati ini dan dalam hati insan2 yg pernah disayangi... relakanlah sebuah perpisahan andainya kamu tidak nampak jalan menuju bahagia... sesungguhnya meninggalkan sebuah kebahagiaan yg kita nampak semakin suram itu adalah cukup indah daripada mempertahankanya...
---> segalanya dari hati Insan Yang Bernama NOR ASMAH HUSSIN....
bahagia itu indah....



sekian
wasalam

Saturday, September 29, 2012

Aku Ada Kerna Engkau Ada....

Hatiku berkata: Ku yakin Engkau untuk ku.....
lagu hatiKu : Muara Hati.... DCT & H
muka HatiKu: 
errkkk!!! 

Assalamualaikum W.b.t...
Selamat pagi semua... emmm sekarang pukul  1.26 pagi...
eh2... cik Asmah Watpe lg ea xtdo ni???
hehehe
baru lepas layan movie.... best la jgak cita 2....
sejak akhir2 ni Cik Asmah Sibuk sgt2... Almaklum lah bt 2 keja Dlm 1 Masa...
Tanggungjawab pun makin bertambah...
harap Cik Asmah dapat Menjalankan dengan Seikhlasnya....
Amin.....

Apa pun Aidilfitri ari 2 Cik Asmah Xsempat nk ucapkan Selamat hari raya pun untuk korang semua....
So... lambat pun nk ucap jgak....
SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN....
1st time raya taun ni dengan keadaan yg berbeza dr taun2 sebelumnya....
Aku Ada Kerna Kau Pun Ada....

***
Alhamdullillah Result Exam Ari 2 dh kuar dan...... :) Cik Asmah Dekan lg untuk sem ni...
so Cik Asmah Dh buktikan tanpa dia saya boleh lakukannya....
Syukur sgt2....
Moga Impian Cik Asmah Untuk Menjadi Tenaga pengajar pasa siswa n siswi tercapai....
ckit ja lagi n Cik Asmah Perlu gigih lagi untuk impian tersebut....

***
keja sekarang semakin ok ditempat baru n bisnes cik asmah pun makin maju....
Alhamdulllilah berkat doa insan2 tersayang cikAsmah mampu lakukannya....

***
Kehidupan yang dilalui kini lebih teratur n SMART... :)
sebenarnya kita tak perlukan SESEORANG pun untuk TAMBAH masalah Kepada kita....
tanpa MEREKA rasanya lagi mudah Hidup... kan3???
tapi Dia Tetap dihati.... mcm lagu di atas 2..... heee
Mcm Cik Asmah Pernah ungkapkan Dulu....
Selagi.........................
..............................

~,~

///|||

OK;;
cukup yer Cik Asmah Meraban....

sekarang persiapan utk sem baru n semangat yg berkobar2 utk mulakan sem yg baru...
Target : DeKan Lagi 4 Diz Time... :)

<<>>>
~~~MOGA IANYA AKAN MENJADI MILIK KAMU~~~

Ratu HatiKu

SUMBER KEKUATAN Cik AsMaH...
sayang mak sgt2....

sekian

Sunday, August 5, 2012

HaRaPan RaMadHan ....

Assalamualaikum... selamat pagi...
cik asmah masih lagi tak berganjak dr meja stdy kala org lain enak dibuai mimpi....
haaaahaaa ayat mmg terbaiklah... berbaldu2... kehkeh
stdy smpai tertonggeng... :)
utk dekan apa salahNya... heee

*** 
tiba2 terpikir...errmmm
agak2kan 2 buah Al-quran yg pernah Cik Asmah Hadiah kan kepada 
Mr A dengan Mr F mereka guna tak sempena ramadhan kali ni...
agak2 seBuah bwak g saRawak ke tak...
agak2 sebuah lg masih beraBuk kat PJ apa...
errmmm berharap Al-Quran itu dapat dikhatam semPena RaMadhan kali ni....
moga Al-Quran terseBut digunakan....
MoGa Al-Quran Tersebut Dipelajari SupaYa bacaanNya Lancar n InsYaallah anDa SebagaI 
keTua keluarga nnt boleh menGajaR keluarga n aNak2 Mengaji Al-Quran... insYaallah....
Amin.....

*** 
Ingat ya InCik2 baKal Ketua KeLuarga......
kejarlah Dunia jgn SamPai KiTa Lupa bekalaN Akhirat.....

Sekian
AssalaMualaikum....

Monday, July 23, 2012

Moga Ramadhan Meningkatkan kesabaran Cik Asmah...


Assalamualaikum W.b.t
hai semua...
mata dah ngntuk sgt2 ni... al maklum la dah pukul 11.30 sekarang ni... 
selalunya time mcm ni Cik asmah Dh diBuai mimpi
indah... hehehe mimpi Putera kaTak... kuang3... :)
sebelum terlewat Cik asmah ingin mengucapkan Salam Ramadhan Al-Mubarak...
moga pintu hidayah terbuka luaq untuk anda semua...
banyakan amal ibadat....\

***
Hidup kita xlepas dr salah dan silap...
hidup kita tak lepas dari buah mulut masyarakat sekeliling yang kadang2 memberi tekanan kepada kita...
apa pun kita perlu bersabar n hadapi dengan tenang...
mcm la juga Cik asmah... hehehe
banyak pula yg amek berat hal Cik asmah  2 3 menjak ni...
mcm2 soalan yg nk ditnya,....
kadang2 sesak gak pala otak nk pkior utk jwab...
malas nk jwab senyum ja la...hehehe
tp... wahai manusia...
 sebelum nk bertnya soalan pkior la dulu perasaan org yg nk di tnya 2...
mana tau dia xselesa ke...
mcm la juga cik Asmah...
kadang2 xdak masalah pun... blik keja tengok tv n then tdo...
mmg xda masalah...
tp bila duk dalam masyarakat yg jd masalah...
sabarlah.... nnt semua persoalan Tuan Puan akan terjawab....
mudaha mudahan.... amin... :)

*** 

keja - ok xda masalah... sgt2 hepi ngn keja sekarang...
Stdy - dh nk final... hopefully DEKAN lg utk sem ni.... without him i can do better... yeah!!!! u wait n c ya... hahaha
hmmm other - hepy with my new rutin sekarang ni....
belajar buat kek n masak memasak...
mn tau nnt dpt mama yg suka masak...
so boleh r tolong kat dapur tanpa kekok...
n... mana la tau dapat incik Hubby yg suka makan...
kan best i mask u mkn,,,...
heheh i xnk mkn nnt gemuk ...
peerrrggghhh!!!!! pap! adoi! Cik asmah hayal lg eaa...
apa da.... hehehe


Moga dia hadir dalam hidup ini 
memberi kebahgiaan didunia hingga syurga,,,,
(pict dr Incik Google)

***

back 2 our topik....hmmmm
belajarlah dari kesilapan lalu....
belajarlah untuk lebih dewasa...
belajarlah untuk menjadi anak perempuan yg baik kepada ibu bapa anda 
Insyaallah....



kita bagaikan dua titis embun
yang bertemu di lautan kehidupan
adakalanya badai nyaris mengusik ketenangan kita
namun pada cinta
kita sentiasa pegang
kekasihku
ku berikan hatiku
ku berikan mataku
agar dirimu bisa melihat
bagaimana cintaku menjagamu
ingin ku kekal selalu bersamamu
berdampingan dan menjagamu
dan suatu hari nanti
ku harap kita bertemu
sebagai bintang yang berpasangan di angkasa sana nanti


sekian 
terima kasih...

Wednesday, July 4, 2012

Happy of da day on my besday....


Assalamualaikum w.b.t

cukup sudah 25 tahun cik Asmah Di bumi Allah ni...

:)




Terima kasih utk semua staf yg sudi bt besday party utk Cik asmah...

k bye

Thursday, June 28, 2012

H.A.C.K.S

Assalamualaikum... 
cik lipo baru abes packing barang... esok cik Li po ada kursus...
tinggalan untuk anda n insan Tersayang KINI... :P


Lagu Hanya Aku Cintakan Kau Seorang - Farique Nadzir

Kau hadir tanpa ku sedari,
Mengisi kekosongan hati,
Kini kau pergi tinggalkan ku,
Lemas ku dalam sepi

Hujan yang turun ke bumi,
Membawa rindu yang mengunung,
Kau biarkan ku oh sendiri,
Malam ku tanpa mimpi

Mengapa tangan kau lepaskan,
Setelah hatiku kau tawan
Mengapa takdir memisahkan,
Hanya aku cinta kau seorang,

Mengapa tangan kau lepaskan,
Setelah hatiku kau tawan
Angin malam bawalah cintaku,
Menghapus rasa rindu


Lirik Lagu Hanya Aku Cintakan Kau Seorang - Farique Nadzir 

 Sekian
Terima kasih sayang...

Tuesday, June 19, 2012

PERCUTIAN SINGKAT


Assalamualaikum W.B.T dan selamat pagi...
apa korang buat hujung mnggu ari 2 ea???
hehehe Li po Dan Family p melancong..
tapi pakej 1 hari 1 malam ja r....
apa pun puas sb dapat bawak mak ayah n adek2 jalan sempena hari bapa...
tempat percutian rahsia...
korang tengok sendiri kat mn ea... 

jum layan pict kitaorang...













sgt2 seronok...hehe
sekian
terima kasih...

Sunday, June 10, 2012

Cik AsMah SeLamat Berkhidmat diTeMpat baRu...


AssalaMualaiKum W.B.T

selamat Petang Semua... time rehat ada la masa utk undate my LifE kan...hehehe
Cik AsmaH dah Selamat Bertugas ditempat baru...
Alhamdullillah... selesai semua urusan... :)
Rezeki Org kita Tak tahukan...hehehe
Mcm 2 la juga rezeki Cik Asmah...
Allah Dah Merencanakan Semua Untuk Cik Asmah...
Hidup Lebih bhagia...
hati Lebih senang...
Terima Kasih YaAllah atas kurniaan Ujian Dan Rezeki dari Mu...
Sesungguhnya disebalik ujianNya, Pasti ada HikmahNya....
AlHamdullillah Li Po (dh lama xpkai nama nie...) Sykur sangat2....

jum Layan Muka Semangat kerja Tempat Baru...

hehe





Sekian dulu untuk kali nie... nk berhias muka My Life plak...
dah xcomey...
sekian
terima kasih


Tuesday, May 8, 2012

~ Buat Beliau Again ~


Assalamualaikum W.B.T
Buat Beliau yang jauh nun di Sarawak...

" Ku bawa cintamu walau ke mana meskipun ia bukan milik ku "

Buat beliau yang diingati.. selamat berjuang demi negara...
maafkan Cik Asmah kerana tak mampu untuk membalas Cintamu...
sampai bila2 pun Kita tetap kawan sampai bila...

ok... 

Tuan S moga sentiasa berjaya dalam kerjaya....


Sekian
Terima Kasih....

Sunday, May 6, 2012

Buat Beliau

Assalamualaikum W.B.T dan selamat pagi...
buat Beliau ----->
 " Ku bawa cintamu walau ke mana meskipun ia bukan milik ku "

sekian
kekadang kamu MELEPASKAN seseorang bukan kerana kamu berhenti mencintainya, tapi kerana sebesar apapun usahamu, die tetap TAK mencintaimu..

Friday, April 27, 2012

SUDAH CUKUP SUDAH....

aSSAlamualikum w.b.t
jum layan lagu nih... hehehe





sekian
terima kasih
End

Friday, April 13, 2012

34th wif luv...


Assalamualaikum w.b.t
selamat petang semua...
cik asmah nk tunjukkan pict sambutan anniversary mak n ayah cik asmah...

lokasi : Restaurant Sawaddi seriab jer,
mood : Cinta sampai Syurga

















Sekian Terima Kasih

13 April 2012

Thursday, March 29, 2012

Hanya Tuhan Yang Tahu...


Assalamualaikum W.b.t dan selamat pagi jumaat semua...
moga pagi jumaat yang indah indah ini memberi keberkatan..
jangan lupa mulakan hari ini dengan 
solat subuh,solat sunat Duha n bacaan surah Al-Waqiah...
moga Pagi jumaat ini anda dikurniakan limpahan rezeki dariNya...
3 perkara yang wajib dijadikan amalan...
Insyaallah tiada kesempitan yang akan anda lalui...
bak kata Mahir Zain 
Allah is always by your side "

***

pagi sampai Ofic Cik Asmah on PC terus
 bukak Surah Al-Waqiah berharap ada kurniaan rezeki 
yang lebih kepada Cik Asmah pagi ni... Insyaallah...

lepas ja abes surah tu terus terdengar sebuah lagu ni...


Rasanya dah lama tak dengar lagu ni...



Oh Tuhanku... Berikanlah ketenangan abadi... 
Untukku menghadapi resahnya hati ini... 
Mendambakan kasih insan yang ku sayang... 
Dihati ini hanya tuhan yang tahu... 
Dihati ini aku rindu padamu... 
Tulus sanubari menantikan hadirmu... 
Hanyalah kau jejaka pilihanku... 

Mungkin kala ini juga Hati Cik Asmah berlagu lagu ini jugak...
hikhikhik... tetiba plak kan...
apa pun setiap yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknya...
Cik Asmah hanya percaya pada takdir yang telah ditetapkan olehNya...

***
disebalik UjianMu aku bangkit mencari redhaMu...
disebalik ujianMu aku bangkit mengejar impian...
disebalik ujianMu aku belajar menjadi insan lebih matang...
disebalik ujianMu aku belajar menjadi sabar...
disebalik ujianMu aku belajar lebih erti kehidupan...
kerna bagiku, UjianMu adalah kekuatanku...


sekian
terima kasih




Tuesday, March 27, 2012

Cik Asmah a.k.a Hang Li po


Assalamualaikum dan selamat tengahari blogger kesygan semua...
hari-hari yang makin indah...
terima kasih Allah atas kurniaan NikmatMu...

***
tentang diriku

Nama : Nor Asmah Binti Hussin
Nama Pena : Hang Li Po
Umur : 25 tahun (2012)
Status : Masih dibawah Jagaan Mak ayah 
Pekerjaan : Junior Executive 
Pendidikan : - Diploma Pengajian Perniagaan ( Pengurusan ) 
- Ijazah Sarjana Muda Pengurusan Perniagaan (PJJ)
(tengah usaha keras untuk habiskan PJJ)
Asal : Perlis

~ Tujuan Cik Asmah tulis N3 kali ni sebab atas permintaan seseorg..
dia nk tau background Cik Asmah a.k.a Cik Li Po...
hehehe harap dah tau ea... :)

***
Laporan Kaji Cuaca Cik Asmah Untuk Hari Ini ( 28/08/2012)


sentiasa Bahagia dan Indah...


sekian
terima kasih

Wednesday, March 7, 2012

Saya Bahagia!


Assalamualaikum W.b.t
selamat pagi semua...
sebuah kisah dari sy utk anda...hehehe

Sahabat A : " Aku dengar, lelaki yang kau sangat cintai tu tak balas cinta kau."

Sahabat B : "Ya."

Sahabat A ; "Tapi kenapa aku tengok kau tak bersedih pun?"

Sahabat B : "Buat apa aku nak bersedih? Aku cuma kehilangan orang yang tidak cintakan aku. tetapi dia kehilangan orang yang benar-benar mencintai dirinya."


sekian
 terima kasih

Sunday, February 26, 2012

Anak mak

Assalamualaikum W.B.T
selamat pagi...
ni nak tunjuk pict anak mak zaman sekolah menengah dulu..
hikhikhik
baik x budak ni??
sekarang pun masih org yg sama tau...
gini jugaklah dressing dia... :)



luv mak so much...

sekian 
terima kasih

Sunday, February 12, 2012

Dimana ada kemahuan disitu ada jalan...

Assalamualaikum w.b.t n selamat pagi semua...
mesti ada yd dh lena diulit mimpi wmtu mcm ni kan...
mata Li po masih segar bugar lagi...
tengah fikir utuk ambil semangat utk stdy...
Li po kena Fokus untuk final exam kali ni...
Li po nk result yg cermerlang utk kali ni...
itu harapan Li po..
so... tenanglah wahai hati...
ketepikan semua impian yg semakin malap itu...
Li po perlu fokus utk  masa depan, impian n kerjaya Li po...
Huda ckp " org akn mencari apa sj alasan utk tinggalkan Li po"
betul ker???
kawan Li po ckp " mereka yg syg kita akan snggup bt apa sj wlaupun hti sering disakiti,
sanggup berusaha utk dpt apa yg di inginkan"
betul ker???
tpi Li po xcaya dengan semua itu.. Li Po hanya percaya pada takdir Allah sj...
Diri Li po terlalu banyak kekurangan yg kadang kala org xbleh terima Li po...
Dulu Li po berusaha utk mncari insan yg boleh menerima kekurangan Li po...
Li po jmpa hanya seketika...
xpa r... jumpa jugak wlaupun sekejap...
kini Li po berada di fasa SELESA...
SELESA dengan keadaan mcm ni...
SELESA dengan semua rasa sekarang...
hati sayu sakit pedih rindu... tapi apakan daya...
usaha tak berbuahkan hasil...
mungkin Allah xredha dengan hubungan ini...
mngkin dlm hbngan ini ada dosa2 yg membuatkan kemurkaan ALLAH...
Ya Allah ampunkanlah semua dosa2 tersebut...
berikanlah keampunan kepada kami...
betulkanlah hati kami jgn melakukan lagi semua perkara yg Engkau larang....
bukakanlah pintu hati kami untuk hidayahMu....
LI po hanya mampu pertahankan sebuah kesetiaan...
tapi.... Li po tak mampu untuk 
sebuah pujuk rayu....
sebuah kebahagiaan...
pendengar yg setia...
teman dikala susah senang...
menjaga hati insan tersayang...
menjaga tutur kata...
tapi....
 Li po ada 1 niat yg baik...
Hanya Nurulhuda halim yg pernah dengar niat dan hasrat tersebut...
itulah janji Li po andai IMPIAN Li po dpt direalisasikan....
Hanya nset Li po sj yg pernah mendengar janji itu...
Li po akan berusaha kearah itu andai insan itu memrialisasikan Impian Lipo dulu...
sebab... tanpa insan tersebut merialisasikan impian tersebut mana mungkin
untuk Li po menunaikan hasrat tersebut....
sekian dulu untuk N3 kali ini...
Li po nk stdy....
sekian 
terima kasih...



1.07 am 13 Feb 2012...
sebuah hasrat...

Usia My Life

Daisypath Friendship tickers

Saat Cinta Bersemi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Aiman Hakim

Daisypath Happy Birthday tickers

Afrina Zara Batrisyia

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers