Search This Blog

datang melawat

Rakan Blogger

About Me

My photo
kangar, perlis, Malaysia
Assalamualaikum... terima kasih pada yang sudi datang menjenguk blog saya... Nama sebenar Nor Asmah Binti Hussin... Nama Blogger saya Hang Li Po... Kenapa Hang Li Po??? hehe sebab saya Sepet... tapi sepenuhnya melayu ok.... Anak kepada En Hussin Dan Puan Maznah... Isteri kepada En NorHafifi Bin Abdul Muthalib... Ummi Kepada Muhammad Aiman Hakim dan Afrina Zara Batrisyia.... Kakak Kepada Amirah dan Afiqah Najihah.... penulisan adalah minat saya... sebarang pertanyaan bolehlah email kepada saya norasmah2787@gmail.com.... sekian terima kasih

Thursday, September 29, 2011

Mencari keredhaanMu


Assalamualaikum w.b.t
jum sama2 mengahayati lagu yang bisa menusuk kalbu...

***

Lirik KeredhaanMu - Inteam 

Ya Allah, Ya Tuhanku
HambaMu merindukan
Rahmat kasih sayangMu
Dan jua keredhaanMu
Dalam hidupku

Meskipun ku ulangi dosa noda
Yang menjanjikan azab sengsara
Namun ku sedari
KeampunanMu tidak bertepi

Ku akui diri ini
Hamba yang mungkir pada janji-janji
Jadikanlah taubat ini yang sejati
PadaMu Ilahi

Ya Allah, ampunkanlah dosa-dosaku
Ya Allah, redhakanlah kehidupanku
Moga terhapus penghijab kalbu
Antara Kau dan aku

Tuhan,
Ku zalimi diri ini
Andai Kau tak ampuni dan rahmati
Alangkah ruginya diri

Tuhan,
Jangan Kau palingkan hati ini
Setelah Kau beri hidayah
Sesungguhnya Kau Maha Pengasih

sEKIAN
TeRIMA  kASIH

Wednesday, September 28, 2011

Tiada yang terindah...

Khamis, 10.50 am 29 sept 2011, SKD


Assalamualaikum w.b.t
selamat pagi...
ingatkan hari ni nak mulakan hari baru dengan ceria..
tapi bila sampai kat ofic ja on PC n terus log in Blog n FB..
tiba-tiba ja rasa sakit sakit hati...
sabar je r wahai hati... Istighfar banyak-banyak...
Alhamdullillah hati tenang kembali...
macam mana nak ketepikan rasa yang tak sepatutnya dalam hati insan yang lemah ini..
Li po akui kadang kala hati kita mudah terpengaruh dengan rasa2 yang tidak baik...
kadang kala bisikan syaitan itu kita mudah ja terpengaruhkan...
yaAllah... 
kuatkanlah hati Li po utk menghadapi hati yang kadang kala leka dengan bisikan syaitan...
yAALLAH  kau tunjukkanlah hikmah disebalik ujian yang kau berikan ini...
yaALLAH  berilah aku pertunjukmu dalam setiap tahajudku...
kembalikanlah apa yang pernah engkau berikan kepadaku dulu...
aku hamba yang lemah memohon pertolongan darimu yaAllah...
Li po  jua ingin secebis Kebahagiaan mcm orang lain...
tak berhak kah Li po untuk bahagia dengan insan yang Li po sayang??? 
mana kebahagiaan Li po dulu??? 
owhhh!!! masih ada rupanya... :)
Terima kasih YaAllah Atas kurniaan Insan yang entah keberapa untuk aku bahagia seketika...
moga kebahagiaan ini kekal ke syurga....
moga kasih sayang ini diredhai Allah sampai syurga...
moga perhubungan ini sampai syurga...
Li Po mahukan segalanya sampai syurga...

***

Wahai kekasih hatiku...
Moga Allah sentiasa memberkati kamu...
Li Po sentiasa mendoakan kesejahteraanmu selalu...
Li Po mengharapkan kejayaan disetiap usahamu didunia dan diakhirat...
Li pO mengharapkan Allah sentiasa memberkati Apa yang engkau lakukan...
Moga Hatimu sentiasa ikhlas dalam melayari hidup sebagai khalifah didunia ini...


***

Wahai hatiku yang selalu gundah gulana...
tenanglah selalu...

sekian 
terima kasih


Tuesday, September 13, 2011

"I Cry"


Assalamualaikum w.b.t
semalam bila xleh tido buka you tube n then trjumpa lagu ni....
mcm best ja... trsama lak ngn hati ni... hehehe

soo.. jum kita layan sama2 ya...




Every night I find it so hard to sleep
Cause I keep thinking of you
And these feelings from deep
Oh baby I try to hide all these feelings for you
I keep them all out of sight
I don't know what else to do

So I cry
But nobody hears me I cry
It's my only solution I cry
To all this confusion I cry
With all of my heart I cry

Sometimes I wonder in the blink of a night
Would you be waiting to love me
Would you give it a try
I don't know how it's to show you
That I'm not good be real
I'll be eternally faithful
Forever I feel
[ Lyrics from: http://www.lyricsmode.com/lyrics/y/yuri_chika/i_cry.html ]
So I cry
But nobody hears me I cry
It's my only solution I cry
To all this confusion I cry
With all of my heart I cry

No one can tell me that I may be wrong
Cause I know in my heart
This feeling still running strong

Can't get you out of my head
Can't get you out of my heart
Can't get you out of my life
No matter it fell apart

So I cry
But nobody hears me I cry
It's my only solution I cry
To all this confusion I cry
With all of my heart I cry

But nobody hears me I cry
It's my only solution I cry
To all this confusion I cry
With all of my heart I cry







sekian 
terima kasih

Friday, September 2, 2011

Kasih seorang suami yang tiada sempadan, moga Cikgu Melati sentiasa tabah...


Assalamualaikum w.b.t

yaAllah tabhkanlah hati Cikgu a.k.a acu kesayangan Li po yg tgah menderita menghadapi kanser...
Kau berikanlah ketabahan dalam hati ahli keluarganya untuk hadapi ujian mu ini...
amin..



tiba2 lipo trfikir, andai suatu hari nnt Li po seperti cikgu Lipo ni, mampukah suami Li po menjaga seperti suami cikgu lipo ni.... sentiasa disi... Air mata mengalir tanpa sedar bila melihat keadaan cikgu...
moga Allah memberi kelapangan kepada Mereka sekeluarga....

sekian
terima kasih


Usia My Life

Daisypath Friendship tickers

Saat Cinta Bersemi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Aiman Hakim

Daisypath Happy Birthday tickers

Afrina Zara Batrisyia

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers