Search This Blog

datang melawat

Rakan Blogger

About Me

My photo
kangar, perlis, Malaysia
Assalamualaikum... terima kasih pada yang sudi datang menjenguk blog saya... Nama sebenar Nor Asmah Binti Hussin... Nama Blogger saya Hang Li Po... Kenapa Hang Li Po??? hehe sebab saya Sepet... tapi sepenuhnya melayu ok.... Anak kepada En Hussin Dan Puan Maznah... Isteri kepada En NorHafifi Bin Abdul Muthalib... Ummi Kepada Muhammad Aiman Hakim dan Afrina Zara Batrisyia.... Kakak Kepada Amirah dan Afiqah Najihah.... penulisan adalah minat saya... sebarang pertanyaan bolehlah email kepada saya norasmah2787@gmail.com.... sekian terima kasih

Wednesday, May 20, 2015

How Can I Forgive When it hurt So Much

Assalamualaikum w.b.t
selamat petang....

Mood: manusia rambut sama hitam hati lain-lain walaupun keluar dari perut yang sama....

“Seorang muslim adalah saudara bagi sesama muslim ,kerana itu janganlah menganiaya,jangan membiarkannya teraniaya dan janganlah menghinanya.Taqwa tempatnya disini!Sambil baginda menunjuk ke dadanya sebanyak 3 kali.Alangkah besar dosanya menghina saudara sesama muslim,setiap muslim haram menumpahkan darah saudara sesama muslim.Haram merampas haratanya dan haram mencemarkan kehormatan atau nama baiknya” [Hadis Riwayat Muslim]


hidup ini tak lepas dari ujian dari Allah yang maha Esa.... kejadian semalam Li Po terasa terkesan sgt dihati ini.... sejurus meragut senyuman Li Po... sebenarnya lipo mencari seseorang untuk Li pO meluahkan rasa terbuku ini.... Ya Allah... ringankanlah beban dihati ini... ujian ini Li po selalu sabar dari Li pO belajar kat PTSS lg.... hampir 10 tahun Li Po harunginya... ianya tiada kaitan dengan Hubby Li Po ... Dia adalah yang terbaik Li Po dpt... sgt baik... sgt memahami... sgt2 syg Li Po dan ank kami....
tapi masalah Li po hadapi ni bila melibatkan saudara sendiri yang keluar dari perut yang sama.... apa perasaan korang bila saudara sendiri suka  sangat cari masalah dengan korang.... bagi Li Po dia punya segalanya... Li Po banyak kekurangan yang dalam membina keluarga baru 2 tahun... tapi beliau seringkali mencari masalah dengan Li Po... apa dosa Li Po dengan beliau pun Li Po tako tahu... sedih sangat... Li Po hanya nak seorang saudara didalam sebuah keluarga yang bahagia.... selalu sangat Li Po kena maki cai dan  sumpah dengan dia... apa salah Li Po... Li po bukan jenis yang suka menjawab.... Li po selalu mengalah dengan dia... Li Po hormat dia.... kalau korang ditempat korang apa perasaan korang... memang buruk LiPO mencerita saudara sendiri disini... tapi dimana lagi Li pO nak luahkan semua ni... Ya Allah... berikanlah Li Po kekuatan..... macam-macam dugaan Li po hadapi dengan dia... dari Li Po belajar kat PTSS, berkawan dengan kawan lelaki... terus teras Li Po nak citakan bahawa punca utama Li pO berpisah dengan kawan lelaki Li Po yang terakhir juga sebab tekanan dari dia disamping jodoh yang Allah telah aturkan....hanya Li Po yang tahu .... sekarang Li Po berharap semua benda akan menjadi baik dan sempurna seperti sedia kala.... insyaAllah.....

sekian dulu...



                                        hati yang tersakiti....
                            Hang Li Po


No comments:

Usia My Life

Daisypath Friendship tickers

Saat Cinta Bersemi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Aiman Hakim

Daisypath Happy Birthday tickers

Afrina Zara Batrisyia

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers