Search This Blog

datang melawat

Rakan Blogger

About Me

My photo
kangar, perlis, Malaysia
Assalamualaikum... terima kasih pada yang sudi datang menjenguk blog saya... Nama sebenar Nor Asmah Binti Hussin... Nama Blogger saya Hang Li Po... Kenapa Hang Li Po??? hehe sebab saya Sepet... tapi sepenuhnya melayu ok.... Anak kepada En Hussin Dan Puan Maznah... Isteri kepada En NorHafifi Bin Abdul Muthalib... Ummi Kepada Muhammad Aiman Hakim dan Afrina Zara Batrisyia.... Kakak Kepada Amirah dan Afiqah Najihah.... penulisan adalah minat saya... sebarang pertanyaan bolehlah email kepada saya norasmah2787@gmail.com.... sekian terima kasih

Monday, August 3, 2009

Tan Sri P. Ramlee Selamanya...



hari ni tak da apa2 yang li po nk ckp kan tp semalam li po ada menonton cita p ramlee iaitu Pendekar bujang lapok...
mmg best la cita tu walaupun berpuluh kali li po dah tengok cerita tu tp masih tak jemu2... seniman agong negara itu mmg pandai la buat cerita dan dapat menarik minat semua peringkat umur untuk melihat cerita beliau.. li po cukup berbangga kerana suatu masa dulu kita mempunyai seorang seniman yang cukup kreatif dalam penghasilan filem2nya dan sehingga kini masih lagi di sukai..cerita2 yang dihasilkan terdapat banyak pengajaran dan boleh di jadikan panduan kepada kita semua.. contohnya filem anakku sazali, li po rasa apa yang difilemkan oleh seniman agong itu telahpun berlaku pada zaman sekarang ni... kita boleh lihat dimana saja sekarang ini anak2 remaja terlebih kemewahan tetapi kekurangan kasih sayang dan berlaku lah gejala sosial yang semakin meruncing sekarang ni...
apa yang difilemkan oleh tan sri seperti dapat dijangkakan akan berlaku pada masa sekarang... fikir-fikirkanlah...



No comments:

Usia My Life

Daisypath Friendship tickers

Saat Cinta Bersemi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Aiman Hakim

Daisypath Happy Birthday tickers

Afrina Zara Batrisyia

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers