Search This Blog

Powered By Blogger

datang melawat

Rakan Blogger

About Me

My photo
kangar, perlis, Malaysia
Assalamualaikum... terima kasih pada yang sudi datang menjenguk blog saya... Nama sebenar Nor Asmah Binti Hussin... Nama Blogger saya Hang Li Po... Kenapa Hang Li Po??? hehe sebab saya Sepet... tapi sepenuhnya melayu ok.... Anak kepada En Hussin Dan Puan Maznah... Isteri kepada En NorHafifi Bin Abdul Muthalib... Ummi Kepada Muhammad Aiman Hakim dan Afrina Zara Batrisyia.... Kakak Kepada Amirah dan Afiqah Najihah.... penulisan adalah minat saya... sebarang pertanyaan bolehlah email kepada saya norasmah2787@gmail.com.... sekian terima kasih

Monday, March 1, 2010

Monolog Seorang Gadis





Musim berjalan tak terasa berlalu beberapa bulan dulu,

Perpisahan yang terucap dari bibirmu,

Waktu berganti ku melangkah sendiri lewati hari,

Bayang dirimu melekat selalu disini..


Ada apa dengan CINTA? Perkara itu sering bermain diminda ini.. tanyalah pada hati masing-masing apalah erti janji setia andai sekadar ungkapan dibibir semata.. apalah erti rindu bayangan andai bersama hanya sementara sahaja.. mungkin bagi sesetengah pihak hal ini dipandang remeh namun bagi saya sebagai individu yang sering diuji dengan permainan cinta oleh mereka yang tidak bertanggungjawab, ini adalah hal serius dan perlu kuat untuk menghadapinya.. adakah saya yang harus dipersalahkan jika perpisahan yang terjadi.. susahkan untuk menerima diri ini seadanya?? Atau mereka mengangap diri mereka sangat sempurna dalam segala hal?? Cerminlah diri sendiri dahulu sebelum berkata perihal orang lain.. saya juga manusia bukan objek untuk diperalatkan..


Selagi ada waktu, Selagi ada rindu,

Biar beribu batu, Ingin aku bertemu,

Oh kasih.. damailah engkau disana,

Ku berdoa pada tuhan agar kau bahagia..


Pernahkah anda mendapat pangilan serta SMS dari seseorang yang tak dikenali tapi dia sangat mengenali diri anda?? Apakah perasaan anda ketika itu?? Takut, keliru, teruja atau perasaan itu tak dapat digambarkan secara lisan?? Terdapat pelbagai interpritasi yang tak terungkap tapi detak hati ini menyatakan saya seperti sangat mengenali pengirim tersebut.. bunga, surat, kad ucapan serta hadiah yang selalu dibaginya.. kadangkala saya merasakan ada seseorang yang mengekori dan memerhati ketika saya sedang berjalan-jalan.. kadangkala saya seolah-olah terbau ‘perfume’ yang seringkali saya hidu suatu ketika dulu.. tapi siapakah beliau?? Adakah tekaan saya ini tepat atau mungkin saya sama sekali tidak mengenali ‘beliau’ yang sedang memburu saya dalam senyap ini..


Rumit sungguh perjalanan hidup ini.. namun tiada istilah putus asa, putus harapan mahupun patah semangat yang bakal saya ungkapkan kerana saya yakin pada diri mampu untuk mengharungi perjalanan yang sangat getir ini.. akan saya anggap segala yang terjadi pada masa lalu sebagai pengalaman dalam mendewasakan diri ini.. Ya ALLAH, Ya tuhanku.. permudahkanlah perjalanan hambamu ini.. semoga ketenangan menemani diri ini dalam meniti pencarian kepada kebahagiaan di dunia dan akhirat..


Seringkali hati ini tertanya, perasaan apakah yang telah wujud dihati ini?? Adakah ini yang dinamakan jatuh cinta??


Aku jatuh cinta kepada dirinya,

Sungguh-sungguh cinta oh apa adanya,

Tak pernah kuragu namun selalu menunggu,

Sungguh aku jatuh cinta kepadanya..


Saya seorang gadis yang pemalu dan agresif pada saat-saat tertentu.. jadi apakah saya mampu melakukannya.. Walau di zaman moden ini, masih wujudkah pepatah melayu kuno, ‘takkan perigi nak cari timba’.. adakah saya perlu mengungkapkan kepada dirinya tentang perasaan dan isi hati ini?? Perlukah dia tahu apa yang saya rasa selama ini?? Adakah saya berani untuk menerima kenyataan seandainya cinta ini bertepuk sebelah tangan?? Salahkah saya jika ingin jujur pada dirinya.. saya tak ingin menyimpan perasaan ini lebih lama lagi.. walaupun kami tak mungkin dapat bersama namun saya ingin cuba untuk memberitahu dirinya tentang itu..

sweet, hang li po
01 march 2010, 5.58 pm
suatu petang yang sepi...
otw dr KL.

2 comments:

Hafiz Yusof said...

ada apa dgn cinta?

cinta itu kurniaan tuhan ..hehhehe

hang li po said...

tau xpe... kita bleh elak dr brcinta tp dlm msa yg sma kita tlah mndera perasaan kita...tul x??

Usia My Life

Daisypath Friendship tickers

Saat Cinta Bersemi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Aiman Hakim

Daisypath Happy Birthday tickers

Afrina Zara Batrisyia

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers